måndag 20 juni 2011

Uppföljning steg 4

Inte en konservburk har köpts hem och det är inget som vi har saknat. Detta var ett ganska lätt steg att genomföra .

Den enda konserven som jag bryr mig om är makrillen och därför mailade jag det producerande företaget och frågade om deras burkar innehöll bisfenol A och fick ett nej till svar. När jag frågade vad de använde istället fick jag dock nedanstående lite kryptiska svar där de inte verkar ha någon koll alls. Men jag får väl lita på att det är bisfenolfritt i alla fall och hoppas att det inte är ersatt av något annat giftigt!

"Vi har ingen produktion, vi köper via import alla våra produkter.
Vi har väldigt många olika leverantörer över hela världen.
Vad jag kan svara på är bara vad vi inte har, och vi har inte bisfenol A.
Alla våra produkter kollas av Livsmedelsverket för att inte innhålla något som inte är godkänt,
och bisfenol A finns inte i våra produkter."

1 kommentar: