söndag 24 april 2011

Lever ej som jag lär...

I helgen har jag istället för att minska vårt utsatthet för gifter istället ökat på den! Jag har nämligen spridit ut ogräsmedel på hela gårdsplanen för att den inte ska växa igen. Usch och fy på mig!

Mitt försvar är att jag inte hunnit leta upp något alternativ och alternativet är absolut inte att låta den växa igen av ogräs.

Någon som har något miljövänligt tips? (Vill ej ha förslag på att jag ska rensa för hand för det skulle ta all min tid och jag har lite annat att göra...)

3 kommentarer:

  1. Jag har bekanta som har harv (eller nåt) på traktorn och singel på gårdsplanen och så kör det ett varv i veckan = ogräsfritt

    SvaraRadera
  2. Ja det kan vara ett alternativ! Tydligen finns det någon liten harv som vi kan köpa till vår åkgräsklippare! Vi ska diskutera med farfar som är gammal bonde!

    SvaraRadera
  3. Salta. Köp salt på granngården och sprid ut med skyffeln.

    SvaraRadera