onsdag 13 april 2011

Kemikalier i kläder

Igår skrev Aftonbladet om att kemikalier i kläder kan ge svåra allergier. Tydligen kan det gå åt hela 4 kg kemikalier för att färga ett kilo t-shirtstyg - det är ju inte klokt!

Det är lite stressigt här hemma just nu med städning, amning, deklaration, presentinköp m.m så jag hinner inte just nu sätta mig in i klädernas kemikalievärld och hur man ska undvika den, men jag sparar artikeln och tar det som ett steg längre fram. För er som vill läsa på redan nu så hittar ni artikeln här.

3 kommentarer:

  1. Linne kräver mycket mindre kemikalier vid odling iaf, så det är definitivt ett bra miljöval.

    SvaraRadera
  2. Hmm linne, personligen är jag inte så förtjust i det - tycker att det bara blir rynkigt. Men jag får kanske ge det en ny chans? I vilket fall - bra tips!

    SvaraRadera
  3. Jag sparade oxå artikeln för det är en del att sätta sig in i.

    SvaraRadera